Sami hasiči vám rádi potvrdí, že požáry se v českých domácnostech, školách, provozovnách nebo velkých fabrikách vyskytují pravidelně. Vznikají nečekaně a už jen z toho důvodu je zapotřebí, abychom na ně byli připravení a věděli, jak v takových situacích reagovat. Bohužel mnoho lídrů společností zapomíná na proškolování a cvičný požární poplach jim nic neříká. To však vede k tomu, že v případě zapnutí sirén zaměstnanci nevědí, co mají dělat nebo jak postupovat, aby hasičům nepřekáželi, na druhou stranu aby si zachránili svůj drahocenný život.
Je zapotřebí si uvědomit, že cvičný poplach může zaměstnance naučit, jak se při vypuknutí požáru chovat nejen ke svým spolupracovníkům, ale také k zákazníkům, mluvíme-li o provozovnách. Nejednou se stalo, že při spuštění sirény se zaměstnanci chtěli zachránit a o zákazníky neměli péči, ovšem právě zákazníci jsou ti, kteří už vůbec nevědí, jak v takové chvíli postupovat.
Cvičný požární poplach nepodceňujte
Rozhodně se nevyplácí podceňovat cvičný požární poplach. Jak z textu vyplývá, připravujete se tím na špatný scénář, ke kterému klidně může dojít. V rámci cvičného poplachu je možné se seznámit s konkrétními postupy a činnostmi, jež vychází z požární dokumentace. Zaměstnanci zjistí, jaký je způsob vyhlášení požárního poplachu či jak postupovat, pakliže k němu dojde. Stejně jako při zdolávání požáru, tak při evakuaci je nutné dodržovat několik zásadních pravidel.
Je důležité, aby si byli alespoň výše postavení zaměstnanci vědomi telefonních čísel či toho, koho mají po vypuknutí požáru kontaktovat.
Zjistíte, jestli jsou bezpečnostní zařízení funkční
Co také přinese cvičný poplach, tak je ujištění, že všechno, co fungovat má, zkrátka funguje. Důležité je především to, aby byly funkční bezpečnostní zařízení. Ať už mluvíme o evakuačním rozhlasu, sirénách, zařízeních pro odvod kouře a tepla nebo o nouzovém osvětlení či požárních uzávěrech. Nic z uvedeného by během požáru nemělo vypovědět svou službu.